Gæld på 360.000: Sådan går det Lisbeth fra “Luksusfælden” i dag
Lisbeth Moesgaard havde en gæld på over 300.000 kroner, da hun medvirkede i "Luksusfælden". Nu fortæller hun, hvordan det går i dag.
I sidste uge var det Bo og Louise, der måtte søge hjælp i “Luksusfælden” med en gæld på over 500.000 kroner.
Selvom det så sort ud, så var de alligevel noget mere optimistiske efter at have modtaget råd fra eksperterne.
Den samme glæde er der dog ikke at finde hos Lisbeth Moesgaard efter at have medvirket. Faktisk er hun ret sur, indrømmer hun.
Det skriver Ekstra Bladet, der efterfølgende har talt med hende.
Sur på “Luksusfælden”
Det var en frustreret Lisbeth, som man kunne opleve i det seneste afsnit af “Luksusfælden”.
Den 64-årige musiklærer havde mistet sit job, og det var ubehageligt at få at vide, at hun med en gæld på 360.300 kroner aldrig ville blive gældfri.
I programmet hørte man blandt andet, at Lisbeth brugte godt og vel 10.300 kroner om året på hjemmesiden Temu.
I dag kan Lisbeth fortælle, at hun ikke er kommet i arbejde, men i stedet er på dagpenge.
Efter sin medvirken fortæller Lisbeth til Ekstra Bladet, at hun er vred på produktionen over flere ting. Hun kritiserer blandt andet, hvordan hun er blevet behandlet.
Deltageren påstår, at folkene bag godt vidste, at hun ikke kunne hjælpes, men at man i programmet lovede hende, at det skulle blive godt.
Samtidig mener hun også, at det er et forkert beløb, som de nævner i programmet.
Her kan man høre, at eksperterne mener, at Lisbeth har fået omkring 22.000 udbetalt i løn, men ifølge hende selv har det mere været omkring 14.500 kroner.
Modtog en “fedterøvsgave”
Ligeledes kritiserer hun også produktionen for, hvordan hun bliver fremstillet i programmet, ligesom hun heller ikke er helt tilfreds med den gave, hun modtog til sidst.
I programmet ser man, at Lisbeth modtager et gavekort til noget karriererådgivning, og den kalder hun for en fedterøvsgave overfor mediet.
I stedet havde hun håbet på noget andet.
“Jeg har de sidste mange år gået og klippet mit hår selv, fordi jeg ikke har haft råd til at gå til en frisør. Så måske gavekort til en frisør. Eller et gavekort til en tandlæge. Jeg har ikke haft råd til at gå til tandlægen. Så det kunne jo være fedt, hvis jeg fik et gavekort, fordi så ville jeg ligesom have sagt ‘yes, så fik jeg det mindste det.'”
Ekstra Bladet har forelagt Lisbeths kritik for Viaplay. De svarer, at de er kede af, at hun har haft den oplevelse.
Samtidig påpeger de, at det også kræver en indsats fra deltageren selv, når man tilmelder sig “Luksusfælden”, og selvom man gør det, så kan eksperterne ikke “trylle” deltagerens problemer væk.
Vil du læse flere af vores historier? Så tilmeld dig vores nyhedsbrev HER.
Du kan også være en del af fællesskabet og følge os på Facebook HER.
Først publiceret: 5. marts 2026
Artiklen er sidst opdateret 5. marts 2026 kl. 12:10