Joan blev konfronteret med traume i “Hotel Romantik”
Joan Nørgaards deltagelse i romantik har ført til en ærlig erkendelse omkring et traume, hun har båret på siden barndommen.
Et dating-program vil for mange betyde starten på et helt nyt eventyr.
I “Hotel Romantik” betyder det dog også for deltagerne, at de skal kigge tilbage på fortiden, og det kan være ubehageligt.
For Joan Nørgaard handlede det om en frygt, hun altid har gået rundt med og som altid har begrænset hende, men det skal altså være slut nu.
Det fortæller hun i et interview med Se og Hør.
“Det er noget, jeg aldrig kommer til at slippe helt”
Henriette har fortalt om en barndom med racisme. Keld har åbnet op om kærligheden til sin bedste vens hustru.
Med andre ord så har alle en fortid, og Joan Nørgaards kom tilbage med fuld fart i det seneste afsnit af “Hotel Romantik”.
I afsnittet blev hun afvist af Tom, og det ramte hende hårdt.
Det aktiverede nemlig den frygt, der har siddet i hende siden barndommen. Frygten for at blive forladt.
Som 10-årig valgte Joans far at rejse fra hende, og såret har aldrig helet, fortæller hun til Se og Hør.
“Det er noget, jeg aldrig kommer til at slippe helt. Den følelse, jeg fik, da Tom sagde det… det har intet med Tom at gøre, det har med min bagage at gøre.”
Til ugebladet erkender Joan, at frygten for at blive forladt er noget, hun har levet med hele sit liv, og den har haft en stor betydning for hende.
Hun har været bange for at gå efter det, hun helst ville. Derfor har hun altid valgt at nøjes af frygt for at blive svigtet af dem, hun lukkede ind.
Nu skal det så være slut med de gamle mønstre. Til ugebladet udtaler Joan, at hun er færdig med at nøjes, og at hun ikke længere vil lade frygten styre hendes valg.
Vil du læse flere af vores historier? Så tilmeld dig vores nyhedsbrev HER.
Du kan også være en del af fællesskabet og følge os på Facebook HER.
Først publiceret: 13. maj 2026
Artiklen er sidst opdateret 13. maj 2026 kl. 15:14